מרטיני

כמעט שלא ניתן למצוא גבר או אישה בגיל השתייה שהמילה מרטיני זרה לו, אותו מרטיני שנהנה מכל כך הרבה פרסום ומוניטין מסווג בכלל כמשקה ממשפחת האפריטיפים ,אותה קבוצת משקאות שנשתית לפני האוכל ומכינה ומעוררת את מיצי הקיבה שלנו לקראת הארוחה העומדת בפתח. שוב אנו עומדים מול מותג על ידוע ומפורסם שעיקר תכליתו הוא שילובו עם ארוחה טובה אך בארץ לא כך הדבר.

מרטיני מסווג כמשקה לכל זמן בברים בישראל, המשקה החלש אלכוהולית מתחנף בצורה מושלמת לשותים אותו ולא מותיר צל של ספק – זהו יין משודרג! או ליתר דיוק בשפה המקצועית "וורמוט". שהגדרתו המדויקת היא "תערובת יינות מחוזקת ומתובלת".

המרטיני האיטלקי תקע יתד עמוק בכל בר ובר בעולם והפך במהירות למשקה המועדף של מיליוני אנשים, שתיינים וברמנים שהרכיבו איתו קוקטיילים מנצחים או סתם שתו אותו בצורת ההגשה הסקסית עם הרבה קרח ולימון.

טעמי מרטיני מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: מרטיני היבש DRY MARTINI–כמעט נטול סוכר לחלוטין, טיפה תפל מול אחיו למשפחה ובדרך כלל ישמש כמרכיב בקוקטייל הידוע מרטיני יבש, שילוב של ג'ין עם מרטיני יבש במינונים משתנים. המרטיני המתוק BIANCO – מתוסף סוכר ובעל תיבול עדין של וניל ורכיבים נוספים – חביב הקהל הנשי , בדרך כלל ישתה בכוס וויסקי עם קרח ולימון. מרטיני רוסו ROSSO – המרטיני החצי יבש , מתוסף תיבול וקרמל שצובע אותו בצבע חום אדמדם ונותן לו צבע שונה משני חבריו לקבוצה.

באופן כללי מרטיני הינו משקה מנצח – פיתרון מושלם לאלו שרוצים לשדרג את עצמם מכוסות היין השחוקות ולהראות לכולם – "שימו לב, קפצתי לשלב הבא" מה שבאמת הם אומרים לסביבה זה "תראו , שתיתי פעם אחת מרטיני וגיליתי שזה טעים , אז המשכתי". אנחנו כברמנים מקטלגים אנשים ומדביקים סטיגמות אם נרצה או לא – הבחורות תמיד ישתו קוסמו או מרטיני ביאנקו והגברים תמיד וויסקי ובירה.

בעולם הבר העכשווי שמכונה "פיק אפ בארים" צורת הכוס ואופי המשקה שאנו שותים משדר החוצה לכלל הסובבים – תראו מי אני , מה אני וכמה כסף יש לי. נדירות הפעמים שב"פיק אפ בר" תל אביבי מצועצע יראה גבר גבר עם כוס מרטיני ובתוכה אורגזמה טובה וכך גם הפוך , הנשים יחזיקו ביד בדרך כלל כוס שמפנייה או כוס מרטיני ובתוכה משקה ורדרד המכונה סנאי ורוד או כל קוקטייל צבעוני אחר ומוחלש.

ברור שלאחר קריאת הפסקה האחרונה נחרצו גורלות והודבקו סטיגמות – ברור שיש אלפי בחורות שם בחוץ שכן אוהבות וויסקי , בירה ודופקות את הראש עם צ'ייסרים של שרטרז ירוק או אבסינט 70 אחוז
אך רובנו דווקא כן פועלים על פי אפקט ה"אני במראה" ולא על פי השיקול הנכון והאמיתי.

המרטיני והגב השיווקי שלו נגע בכולנו. גברים ונשים כאחד , מוצאים את עצמם כיום מחזיקים כוס לואובול מלאה בקרח ולימון ועליה מנה הגונה של מרטיני, אם בונד ,ג'יימס בונד יכול אז בטח שגם אותו בחור ובחורה שרוצים להרגיש טיפה יותר מיוחדים ולשדרג את עצמם מעולם שכולו בורות אלכוהולית משוואת.

לסיכום, המרטיני הינו פיתרון זול , יעיל וטעים לכל אלו שרוצים משקה שילווה אותם בדרך הארוכה והמייגעת אל האושר האלכוהולי שכנראה יחוו רק לאחר 4-5 כוסות , החוזק האלכוהולי מכוון על 16 אחוזים בלבד ופלח הלימון מעדן את הטעם שכבר מסווג כמעודן מאוד.
מחיר הבקבוק לא עולה על 47 ₪ ומנה ממוצעת בפאב ממוצע תעלה מקסימום כ 28 שקלים.
מרטיני – משקה לכל שעה…

כל הזכויות שמורות לזמן אמיתי בע״מ | מפת האתר | הצהרת נגישות
דילוג לתוכן