עברתם בהצלחה קורס ברמנים, מזל טוב, אפשר להתחיל לעבוד. אבל איפה? איך מתחילים? מה אמורים לעשות? עם מי מדברים? למי פונים? יש מקום, עכשיו איך עושים רושם טוב?
כמה שאלות, תנשמו. אנחנו כאן כדי לעזור, לחלק לכם את הטיפים הראשונים בעולם הבר הישראלי, מצטערים, הטיפים הללו יהיו במילים, הכסף, יבוא אחריהן, תלוי בכם.
נתחיל מההתחלה, השלב הראשון הוא לבחור את הבר בו אתם רוצים לעבוד. השלב השני, זה לשכנע את מנהל הבר לבחור בכם. נכון, עליכם לצלוח ראיון עבודה, בו יכולים לשאול אתכם רשימה ארוכה של שאלות לבחינת אופי וידע ואפילו לבקש מכם להכין קוקטייל או שניים, יכולים גם לשאול מה אתם אוהבים לשתות ולהחליט לזרוק אתכם ישר למים, או לבר, ולבחון אתכם מעשית בערב של עבודה. הסיכוי שלכם לצלוח ראיון עבודה תלוי בכם, והסיכוי הזה גדל בהרבה כאשר אתם ניגשים מראש למקום שאתם אוהבים ורוצים באמת להיות חלק ממנו. ירגישו את זה מכם.
לפעמים לא מוצאים על ההתחלה את בר חלומותינו, ובהחלט ניתן להתפשר מעט ולהתחיל במקום מעט שונה ממה שתכננו, אך תמיד תזכרו, כל עבודה, בכל סוג של בר, זה עוד ניסיון, ולזה, יש ערך בפני עצמו.
עברתם את שלב הראיון, התקבלתם לעבודה. כמעט. השלב הבא הוא התלמדות. מספר משמרות בו אתם עובדים בבר בצמוד לברמנים ולברמניות הותיקים יותר, בכדי שתלמדו את נהלי העבודה, איך מבצעים פתיחה וסגירה של הבר, תתוודעו לתפריט ולסגנון הנדרש מכם. לכל בר יש מערך התלמדות מותאם אליו, יכול להיות שתעברו רק שתיים או שלוש משמרות התלמדות, ויכול להיות שכמה שבועות, כל בר ודרישותיו.
אל תטעו, התלמדות בבר אכן באה ללמד אתכם לעבוד בבר הספציפי, אך יותר מהכל, בהתלמדות, לומדים אתכם. מנהל הבר והברמנים והברמניות הותיקים יסתכלו על כל תנועה שלכם בעין ביקורתית. וכאן, זו ההזדמנות שלכם להרשים. לא צריך ידע, או יכולת זריקת בקבוקים באוויר, או קעקוע של שייקר, כל אלו באים אחר כך.
כל מה שצריך בהתחלה זה להראות אחריות ורצינות. לסמן למנהל, אחי, אתה יכול לסמוך עלי, לך תנוח, או להתחיל עם הלקוחה בפינה, הבר בידיים טובות.
איך עושים את זה? פשוט, קודם רושמים את כל הנהלים ונקודות פתיחת וסגירת הבר שמעבירים לכם בעל פה.
אחר כך, עומדים בזמנים, קבעו לכם להגיע ביום חמישי בשעה 23:00? תגיעו חצי שעה קודם.
נכנסתם לבר, אתם עובדים לפי נוהל ה"ראשונים לכל כדור", אתם בטריה מלאה באנרגיה שלא מפסיקה, הגיעו כוסות משטיפה?, אתם הראשונים לקחת ולפזר אותן בעמדות, הפח מלא?, אתם הראשונים להחליף את השקית, צריך להחליף חבית?, כבר הבנתם, אתם הראשונים. מעבר לכך שמנהל הבר ישמח שיש מי שלא מפחד "ללכלך" את הידיים, אתם משדרים לותיקים, אנחנו צנועים, באנו ללמוד מכם, לא להחליף אתכם.
צלחתם את שלב הרצינות והאחריות? עכשיו הגענו ל"מאני טיים", כן, משחק מילים גרוע, עכשיו תוכיחו שאתם שווים כסף.
יסתכלו עליכם בשלושה מישורים, הברמנים והברמניות הקיימים יראו כמה טיפים אתם תורמים למאמץ המלחמתי, ככל שאתם מכניסים יותר, תקבלו יותר תמיכה, כולם רוצים את מי שמכניס להם כסף.
זה חשוב, אך טיפ זו לא חזות הכל. מנהל הבר יבדוק את יכולות המכירה שלכם, איך אתם עומדים מול לקוח וממקסמים את החשבון שלו, הוא הזמין בירה, האם הוספתם מכירה של צ'ייסר?, הזמין וודקה חמוציות, מזגתם את הוודקה האיכותית והיקרה יותר?, גרמתם לאורח להזמין סיבוב שני, ושלישי, ורביעי?. ככל שהחשבונות יהיו גבוהים יותר, גם הטיפ יגדל בהתאם, אחוזים וזה, אתם יודעים.
הדרך השלישית בה תתבלטו מכירתית, אינה כוללת כסף, אלא אנשים. וליתר דיוק, לקוחות החוזרים בשבילך. כרטיס הביקור הטוב ביותר של ברמן זה לקוח שנכנס לבר ומבקש לשבת אצלו, או ברמנית שבאים במיוחד בשבילה. זהו כוח אדיר לברמן חדש כאשר נכנס לקוח לבר ורוצה אותך, זה יעבוד בשבילך גם אם אתה לא עובד באותו ערב או שאת ביום חופש, מנהל הבר ידע, שווה לי לתת לברמן הזה כמה שיותר לעבוד, הוא מביא לי אנשים, ואנשים, זה כסף. וגם חברה, ואורחים, וחברים, אך בואו נודה, אנחנו במקצוע כדי להרוויח, הדרך לשם רצופה חיוכים, שירות וכוונות טובות.
ודבר אחרון לפני שאני משחרר אתכם למשמרת. אל תשתכרו. ברמן טוב לא משתכר, כאשר אתם צלולים, אתם חדים יותר ועובדים טוב יותר, יש לכם עליונות על פני הלקוחות השיכורים שלכם והם כמו חימר בידיכם. חוץ מזה, ברמן שיכור זה מביך.
עכשיו הגיע הזמן לטיפים האמיתיים. תזמינו אותנו, מבטיחים לשלם. בהצלחה.