האגדה מספרת על צייד מבוגר בערב מושלג במהלך חג המולד המטייל עם נשקו ביער במטרה לצוד צבי.
לאחר מס' שעות שכלום לא עלה בין כוונותיו מופיע מולו צבי אדיר רחב קרניים ופונה עליו בשפת האדם:
"שלום, אומר הצבי, אם תיתן לי לחיות אגלה לך מתכון סודי שיעשה אותך עשיר…"
הצייד ההמון פונה אל הצבי בפליאה ואומר :"מקבל את העסקה" .
הצבי שמגלם את דמותה של רוח הקודש חושף את המתכון המקורי של ייגרמיסטר וחושף במקביל ברוח האגדה גם צלב מסתורי בין קרניו.
הצייד ההמום אוסף את הרכיבים מהיער הקפוא , משרה אותם באלכוהול ולאחר זמן מה יוצר על פי מתכון הצבי את המשקה המריר המכונה ייגרמיסטר.
ונחזור למציאות, ייגרמיסטר הינו משקה דז'סטיף גרמני שחור המוגש קפוא ועיקרו לסייע בפעולת המעיים.
בתרבויות בהן המזון משחק תפקיד חשוב בחיי התושבים, נכנסת לתמונה השתייה על מנת להגדיל את החוויה ולכן משקאות האפריטיף המגיעים לפני האוכל ומשקאות הדז'סטיף הסוגרים את הארוחה חשובים לאין שיעור בהליך המכונה חווית הארוחה.
בישראל, מושגים כגון אפריטיפים ודז'סטיפים אינם נכנסים ללקסיקון ולכן כל מה שקשור למשקה ייגרמיסטר נכנס לקטגוריה שאנו כל כך אוהבים להשתמש בה המכונה "טרנד".
ייגרמיסטר שחור וקפוא נכנס במהירות לכל בר ובר, המשווקים האנרגטיים שיווקו את המשקה המלבני המוזר ללא הצור דווקא לברמנים, כמובן שהשנה הייתה 1999 ואנחנו כברמנים צריכים היינו להשתכר כלוט במשמרות הבר השוחקות ולכן חיפשנו ללא הרף משקה שיוציא אותנו מהטקילה.
ייגרמייסטר הגיע והתלבש כמו כפפה ליד על צוותי הבר בשנים אלו וכמובן , אם הברמנים שותים את זה…. אז ללקוחות לא נשאר צל של ספק לגבי טיבו של המשקה.
טרנד הייגרמיסטר תפס וצבר תאוצה אדירה במהלך שנות ה2000 וקבע רף גבוה מול הצ'ייסרים האלטרנטיביים בשוק ועל דלפקי הברים.
ייגרמיסטר הצליח גם בשל העובדה שמותג נכון – המילה דז'סטיף הושמטה והקשר לאוכל או לאחר ארוחה טובה היה מקרי בהחלט – למרות טעמו הדומיננטי ,החזק והארומה המזכירה סירופ נגד שיעול,
המוני ישראל הצעירים הפכו את הייגרמיסר למשקה הבלעדי שלהם. ברים רבים הפכו את עיצובם ותקציבי ענק גרמו להם להראות כמו בקבוק ייגרמיסטר ענק או נצבעו בצבע השולט החדש – כתום.
בניגוד לצבע ההתנתקות המתוקשרת כאן דווקא הייתה התחברות ,והיא הייתה סופר חזקה.
ייגרמיסטר התחבר לכולם והוכיח שטעם לא מתחנף לא גורם לאנשים להירתע .הטרנד שהתחיל כאן ייגרמיסטר נמשך עד עצם היום הזה למרות שתחליפי ייגרמיסטר זולים יותר חדרו לשוק אך לייגרמיסטר הייתה ותהיה זכות ראשונים ולכן העומק בו חקוק המשקה בתודעה שלנו אינו מטיל צל של ספק לגבי הטרנד המתוקשר.
מסיבות והפקות ענק נצפו בשטח ואם לא השגת כרטיס כניסה כנראה אתה לא חלק מהטרנד.
לסיכום, ייגרמיסטר ומשוקיו עשו את עבודתם בארץ בצורה יוצאת דופן ,דבר שגרם לבעלי המותג בגרמנייה למבט של פליאה מוזרה שדווקא בארץ הקודש הצליח מותג דז'סטיף שחור וקפוא , מר ומוזר שכמעט לא מתחבר לשום תוספת קלה לעלות לראש סולם המשקאות הנשתים ביותר.
אנחנו כישראלים טובים ישר חיברנו את הייגרמיסטר למשקה האנרגיה רד בול או לתחליפיו ושינינו את שמו במהירות ל"ייגרבול" פעולה שעשתה רק טוב להיקף המכירות של המשקה.
בעקבות היותו "טרנד" לאחרונה אנו עדים לניסיונות נוספים להחדרה נוספת של ייגרמיסטר לתודעה הצרכנית שלנו.
אם המהלך יצליח , זאת תהיה ההוכחה הסופית שטרנדים כמו ייגרמיסטר חיים לנצח.